Berita Terkini dalam dan luar negara, Trending, Viral dan Biodata Public Figer

Breaking

Post Top Ad

Your Ad Spot

Selasa, 2 Jun 2020

Mark Zuckerberg Mendapat Protes Maya Dari Kakitangan Facebook

Mark Zuckerberg Mendapat Protes Maya Dari Kakitangan Facebook ~ SACRAMENTO - Kakitangan Facebook melancarkan 'protes maya' terhadap Ketua Pegawai Eksekutif Mark Zuckerberg kerana keengganannya untuk mengambil tindakan tegas terhadap status kontroversi Presiden Amerika Syarikat Donald Trump, di bawah tekanan untuk melakukannya.



Langkah itu dilakukan setelah pesaingnya Twitter minggu lalu menjadi laman media sosial pertama yang dengan berani menandai tweet pemimpin berkenaan undi pos, yang boleh menyebabkan penipuan sebagai tuduhan yang tidak berasas. dan dengan berani meletakkan "pemeriksaan fakta" di gerai.

"Sebagai sekutu, kita mesti mempunyai sikap yang sama. Saya akan menyertai tunjuk perasaan ini sebagai tanda solidariti dengan masyarakat kulit hitam," kata salah seorang anggota Facebook, Sara Zhang.


Pada masa ini, hampir semua kakitangan laman rangkaian sosial gergasi bekerja dari rumah kerana penyebaran coronavirus (Covid-19).

Ketika diminta mengulas mengenai gerakan "protes maya", Facebook dalam satu kenyataan mengatakan bahawa ia memahami keperitan yang dirasakan oleh masyarakat, terutamanya masyarakat kulit hitam.

"Kami menggalakkan semua pekerja untuk bercakap di khalayak ramai jika mereka tidak bersetuju dengan kepemimpinan syarikat ini," katanya.

Sementara itu, pengarah reka bentuk News Feed Ryan Freitas mengatakan terdapat kira-kira 50 kakitangan yang berkongsi pandangannya.

"Mark pasti salah dan saya akan melakukan yang terbaik untuk mengubah kedudukannya."

Sebelum ini, Zuckerberg dalam wawancara dengan Fox News mengatakan bahawa platform media sosial peribadi tidak seharusnya menjadi penentu kepada apa yang dikatakan oleh individu itu, dan Trump juga telah mengulangi kenyataan tersebut.

Pada hari Jumaat, Twitter bertindak balas terhadap tweet Trump setelah dia menggunakan platform untuk memberi amaran kepada penunjuk perasaan yang memprotes kematian George Floyd di tangan polis.


Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Post Top Ad

Your Ad Spot

Pages